Obchodné podmienky
Obchodné podmienky platné od 25.4.2024Často kladené otázkyVšeobecné obchodné podmienky I. Základné ustanovenia Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú vzťahy medzi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy, kedy na jednej strane je spoločnosť CYCOLOGY sro, IČO: 03496953, DIČ CZ03496953, so sídlom Pražská 608/109, 46601, Jablonec nad Nis obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Ústí nad Labem, sp. zn. C 34765 ako predávajúci (ďalej len „Spoločnosť“) a na strane druhej je kupujúci (ďalej len „Kupujúci“). Ďalšie informácie o Spoločnosti, prevádzkach a prevádzkovej dobe sú uvedené na webovej stránke Kupujúcim je spotrebiteľ alebo podnikateľ.
Podnikateľom je ten, kto samostatne vykonáva na vlastný účet a zodpovednosť zárobkovú činnosť živnostenským alebo obdobným spôsobom so zámerom robiť tak sústavne za účelom dosiahnutia zisku. Za podnikateľa je považovaný okrem iného na účely ochrany spotrebiteľa aj každá osoba, ktorá uzatvára zmluvy súvisiace s vlastnou obchodnou, výrobnou alebo obdobnou činnosťou či pri samostatnom výkone svojho povolania, prípadne osoba, ktorá koná v mene alebo na účet podnikateľa. Podnikateľom sa na účely VOP rozumie ten, kto koná v súlade s predchádzajúcou vetou v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Ak uvedie Kupujúci v objednávke svoje identifikačné číslo, potom berie na vedomie, že pre neho platia pravidlá uvedené vo VOP pre podnikateľov. Kupujúci podaním objednávky potvrdzuje, že sa pred uzavretím zmluvy oboznámil s týmito VOP, ktorých neoddeliteľnú súčasť tvorí oznámenie pred uzavretím zmluvy (čl. II), Reklamačný poriadok (čl.XII) a Spôsoby dopravy (čl. X), a že s nimi výslovne súhlasí, a to v znení platnom a účinnom v momente odoslania objednávky. Kupujúci si je vedomý, že mu kúpou produktov, ktoré sú v obchodnej ponuke Spoločnosti, nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných značiek, obchodných názvov, firemných log, ai. Spoločnosti alebo zmluvných partnerov Spoločnosti, ak nie je v konkrétnom prípade zvláštnou zmluvou dohodnuté inak. II. Oznámenie pred uzavretím zmluvy Spoločnosť oznamuje, že
III. Zmluva 1. Uzavretie zmluvy Zmluvu môže Kupujúci uzavrieť tak, že prijme návrh na uzavretie zmluvy na webe prevádzkovanom Spoločnosťou tým, že požadované plnenie vloží do košíka, a to aj pokiaľ je registrovaným užívateľom Spoločnosti. Kupujúcemu môže pri uzatváraní zmluvy asistovať pracovník Spoločnosti, či už priamo na pobočke alebo po telefóne alebo pri emailovej alebo obdobnej objednávke. Než Kupujúci záväzne potvrdí objednávku, má Kupujúci právo meniť požadované plnenie, dopravu i spôsob úhrady, teda skontrolovať všetky údaje, ktoré do objednávky vložil. Kúpna zmluva vzniká odoslaním objednávky Kupujúcim po zvolení dopravy a spôsobe úhrady a potvrdením o prijatí objednávky Spoločnosťou, za prípadné chyby pri prenose dát Spoločnosť nenesie zodpovednosť. Uzavretie zmluvy Spoločnosť bezodkladne potvrdí Kupujúcemu informatívnym emailom na Kupujúcom zadaný email. Takto uzavretá zmluva je záväzná. Vzniknutú zmluvu (vrátane dohodnutej ceny) je možné meniť alebo rušiť iba na základe dohody strán alebo na základe zákonných dôvodov, ak nie je vo VOP uvedené inak. Uzavretá zmluva je Spoločnosťou archivovaná po dobu najmenej piatich rokov od jej uzavretia, najdlhšie však na dobu podľa príslušných právnych predpisov, za účelom jej úspešného splnenia a ochrany oprávnených záujmov 2. Dodanie predmetu kúpy Kúpnou zmluvou sa Spoločnosť zaväzuje, že Kupujúcemu odovzdá vec, ktorá je predmetom kúpy, a umožní mu nadobudnúť vlastnícke právo k nej, a Kupujúci sa zaväzuje, že vec prevezme a zaplatí Spoločnosti kúpnu cenu. Spoločnosť si vyhradzuje vlastnícke právo k veci, a preto sa Kupujúci stane vlastníkom až úplným zaplatením kúpnej ceny, nie však skôr, ako si tovar prevezme. Podobne sa toto pravidlo použije v prípade zakúpenia služby. Spoločnosť Kupujúcemu odovzdá vec, ako aj doklady, ktoré sa k veci vzťahujú, a umožní Kupujúcemu nadobudnúť vlastnícke právo k veci v súlade so zmluvou. Spoločnosť splní povinnosť odovzdať vec Kupujúcemu, ak mu umožní nakladať s vecou v mieste plnenia a včas mu to oznámi. Ak má Spoločnosť vec odoslať, odovzdá vec Kupujúcemu (podnikateľovi) odovzdaním prvému dopravcovi na prepravu pre Kupujúceho a umožní Kupujúcemu uplatniť práva z prepravnej zmluvy voči dopravcovi, Spoločnosť odovzdá Kupujúcemu – spotrebiteľovi až, akonáhle mu vec odovzdá dopravca. Spoločnosť odovzdá Kupujúcemu predmet kúpy v dohodnutom množstve, akosti a prevedení. Ak nie je dohodnuté, ako má byť vec zabalená, zabalí Spoločnosť vec podľa zvyklostí; ak nie sú, potom spôsobom potrebným na uchovanie veci a jej ochranu. Rovnakým spôsobom opatrí Spoločnosť vec na prepravu. S ohľadom na minimalizáciu vzniku škôd a zaistenie bezproblémového zásobovania si Spoločnosť vyhradzuje právo dodať tovar Kupujúcemu, ktorý si v rámci jednej objednávky a/alebo jedného dňa objednal tovar za celkovú hodnotu presahujúcu 50.000,- Kč vr. DPH, až po úplnej úhrade celkovej kúpnej ceny vopred. Akonáhle Kupujúci uhradí celkovú kúpnu cenu zakúpeného tovaru, Spoločnosť vykoná expedíciu v súlade s požiadavkami Kupujúceho stanovenými v objednávke. Ustanovenie § § 2119 ods. 1 Občianskeho zákonníka sa v takom prípade nepoužije, čo nezbavuje Kupujúceho práva odstúpiť od zmluvy, pokiaľ také právo vyplýva zo zákona alebo týchto VOP. Faktúru obsahujúcu základné údaje zmluvy dostane Kupujúci pri prevzatí tovaru a/alebo služby. IV. Odstúpenie od zmluvy a výmena tovaru 1. Odstúpenie od zmluvy a výmena tovaru 1. Odstúpenie od zmluvy spotrebiteľom v lehote 14 dní Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy v lehote štrnástich dní. Lehota podľa prvej vety beží odo dňa uzavretia zmluvy a ak ide o 1. kúpnu zmluvu, odo dňa prevzatia tovaru; Spoločnosť umožňuje spotrebiteľovi odstúpiť akýmkoľvek jednoznačným vyhlásením voči Spoločnosti, odporúča však urobiť odstúpenie prostredníctvom vyplnenia a odoslania vzorového formulára pre odstúpenie od zmluvy na webových stránkach spoločnosti, pričom spotrebiteľovi Spoločnosť potvrdí bez zbytočného odkladu v textovej podobe jeho prijatie; Spoločnosť prípadne odporúča odstúpiť písomne, a to na adrese uvedenej na webových stránkach Spoločnosti v sekcii kontakt. Ak odstúpi spotrebiteľ od zmluvy, zašle alebo odovzdá Spoločnosti bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich dní od odstúpenia od zmluvy, tovar, ktorý od Spoločnosti obdržal, a to na svoje náklady. Na zachovanie lehoty postačí, ak spotrebiteľ odošle tovar pred jej uplynutím. Tovar by mal spotrebiteľ vrátiť úplný, tj. vrátane všetkého dodaného príslušenstva, s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, čistý, v stave a hodnote, v akom tovar prevzal - spotrebiteľ zodpovedá Spoločnosti za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku nakladania s týmto tovarom inak, než je nutné na to, aby sa zoznámil s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru. Ak sa rozhodne spotrebiteľ pre odstúpenie v uvedenej lehote, Spoločnosť odporúča pre urýchlenie vybavenia odstúpenia tovaru doručiť na príslušnú adresu Spoločnosti spolu s priloženým sprievodným listom s prípadným dôvodom odstúpenia od kúpnej zmluvy (nie je podmienkou), s číslom nákupného dokladu a uvedeným číslom bankového účtu alebo s uvedením, či čiastka bude odobratá v hotovosti. K vráteniu peňažných prostriedkov dôjde - rovnakým spôsobom, akým bolo hradené; iným spôsobom len v prípade, že s tým spotrebiteľ súhlasí a nevzniknú mu tým ďalšie náklady. V prípade preplácania dobropisu v hotovosti môže Spoločnosť požadovať predloženie identifikačného preukazu (OP alebo cestovný pas), a to za účelom predchádzania vzniku škôd a overenia totožnosti zákazníka. Bez predloženia niektorého z týchto dokladov môže Spoločnosť odmietnuť peňažné prostriedky preplatiť. Ak odstúpi spotrebiteľ od zmluvy, vráti mu Spoločnosť bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 (štrnástich) dní od odstúpenia od zmluvy, všetky peňažné prostriedky, ktoré od neho na základe zmluvy prijal, rovnakým spôsobom. Ak odstúpi spotrebiteľ od zmluvy, Spoločnosť však nie je povinná vrátiť prijaté peňažné prostriedky spotrebiteľovi skôr, než jej spotrebiteľ tovar odovzdá alebo preukáže, že tovar Spoločnosti odoslal, podľa toho, čo nastane skôr. Spotrebiteľ berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, je darovacia zmluva medzi Spoločnosťou a Kupujúcim uzavretá s podmienkou, že ak dôjde k využitiu práva odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote 14 dní, darovacia zmluva stráca účinnosť a spotrebiteľ je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť aj s ním súvisiace poskytnuté darčeky vrátane všetkého, o čo sa obohatil. V prípade, že tieto nebudú vrátené späť, budú tieto hodnoty chápané ako bezdôvodné obohatenie spotrebiteľa. Ak nie je vydanie predmetu bezdôvodného obohatenia dobre možné, má Spoločnosť právo na peňažnú náhradu vo výške obvyklej ceny. V prípade odstúpenia od darovacej zmluvy nezaniká zmluva kúpna a zmluvy sú posudzované z tohto hľadiska samostatne. 2. Odstúpenie v ostatných prípadoch Ak bude umožnené Kupujúcemu podnikateľovi odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote štrnástich dní, potom Kupujúci berie na vedomie, že vrátená kúpna cena môže byť znížená o to, o čo sa znížila hodnota tovaru. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ani požadovať dodanie novej veci, ak nemôže vec vrátiť v tom stave, v akom ju dostal. To neplatí, Ak neoznámil Kupujúci vadu veci včas, stráca právo odstúpiť od zmluvy. Z dôvodu ochrany práv Kupujúceho ak je Kupujúcim právnická osoba a ak bude požadovať preplatenie dobropisu v hotovosti priamo na pobočke Spoločnosti, potom príslušná čiastka bude odovzdaná iba osobám oprávneným konať za dotknutú právnickú osobu, tj štatutárnemu orgánu alebo osobe, ktorá sa preukáže úradne overenou plnou mocou. 3. Výmena tovaru Spotrebiteľ má (nad rámec práva na odstúpenie od zmluvy, ako je uvedené vyššie) možnosť využiť výmenu tovaru v lehote štrnástich dní. Lehota podľa prvej vety beží odo dňa uzavretia zmluvy a ak ide o
Spoločnosť umožňuje spotrebiteľovi výmenu prostredníctvom vyplnenia a odoslania formulára na výmenu tovaru v „ CYCOLOGY webovom asistente “ na webových stránkach spoločnosti, prostredníctvom ktorého si Spotrebiteľ vyberie iný tovar. Pri výmene tovaru, zašle alebo odovzdá Spotrebiteľ Spoločnosti bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich dní od odoslania požiadavky na výmenu tovaru, tovar, ktorý od Spoločnosti obdržal (pre tento odsek VOP ďalej len „pôvodný tovar“), a to na svoje náklady. Pôvodný tovar by mal spotrebiteľ vrátiť úplný, tj. vrátane všetkého dodaného príslušenstva, s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, čistý, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu, v stave a hodnote, v akom tovar prevzal - spotrebiteľ zodpovedá Spoločnosti za zníženie hodnoty pôvodného tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku nakladania s týmto tovarom inak, než je nutné s ním nakladať s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti. Ak sa rozhodne spotrebiteľ pre výmenu pôvodného tovaru v uvedenej lehote, Spoločnosť odporúča pre urýchlenie vybavenia výmeny tovaru doručiť tovar na príslušnú adresu Spoločnosti spolu s priloženým sprievodným listom obsahujúcim číselnú identifikáciu formulára pre výmenu tovaru. Výmena je možná za akýkoľvek iný tovar (pre tento odsek VOP ďalej len „vymenený tovar“) ponúkaný Spoločnosťou. Pokiaľ si Spotrebiteľ vyberie drahší vymenený tovar, rozdiel medzi cenami doplatí zvolenou formou platby (ďalej zhodne viď čl. IX. Platobné podmienky). V prípade výberu lacnejšieho vymeneného tovaru a vzniku nároku na vrátenie rozdielu Spoločnosťou, vráti tento rozdiel Spoločnosť bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 (štrnástich) dní od vyplnenia a odoslania formulára na výmenu tovaru viď vyššie a odovzdanie/doručenie pôvodného tovaru Spoločnosti. Rozdiel bude uhradený rovnakým spôsobom, akým bola prijatá platba za pôvodný tovar. V prípade preplácania rozdielu v hotovosti môže Spoločnosť požadovať predloženie identifikačného preukazu (OP alebo cestovný pas), a to za účelom predchádzania vzniku škôd a overenia totožnosti zákazníka. Bez predloženia niektorého z týchto dokladov môže Spoločnosť odmietnuť peňažné prostriedky preplatiť. Spôsob, cenu a podmienky dodania vymeneného tovaru volí Spotrebiteľ vo formulári na výmenu tovaru z dostupných možností (ďalej zhodne viď čl. X. Dodacie podmienky). V. Bezpečnosť a ochrana informácií Vo veci ochrany a spracovania osobných údajov Kupujúceho zo strany Spoločnosti sa použijú tieto zásady ochrany osobných údajov. VI. Prevádzková doba Objednávky cez internetový obchod Spoločnosti: 24 hodín denne, 7 dní v týždni. V prípade výpadku informačného systému alebo zásahu vyššej moci Spoločnosť nenesie zodpovednosť za nedodržanie prevádzkovej doby. VII. Ceny Všetky ceny sú zmluvné. V on-line e-shope www.cycology.cz sú vždy aktuálne a platné ceny, v slovenskej mene (EUR). Ceny uvedené pri jednotlivých produktoch sú konečné, tj. vrátane DPH, popr. všetkých ďalších daní a poplatkov, ktoré musí Kupujúci pre získanie tovaru zaplatiť, to sa však netýka prípadných poplatkov za dopravné a/alebo dobierkové, ktoré sú uvádzané až v rámci tzv. nákupného košíka a ich výška sa odvíja od voľby Kupujúceho. Kupujúci však berie na vedomie, že konečné ceny pri produktoch sú uvádzané po zaokrúhlení na celé koruny v súlade s príslušnými právnymi predpismi, v špecifických situáciách teda môže v konečnom súčte všetkých zakupovaných produktov dôjsť k nepatrnej odchýlke od takto uvedenej kúpnej ceny, toto je dané práve v dôsledku zaokrúhlením na celé koruny. Podrobný rozpis kúpnej ceny, je vždy uvedený v košíku Kupujúceho. Akčné ceny platia do vypredania zásob pri uvedení počtu kusov akčného tovaru alebo po dobu časovo určenú. Pôvodná / odporúčaná cena znamená cenu tovaru/služby, za ktorú predmetný tovar/službu Spoločnosť ponúkala bez zohľadnenia všetkých možných bonusov, marketingových kampaní na podporu predaja a iných zľavových akciách na jej prevádzkovanom eshope, alebo cenu nezáväzne odporúčanú výrobcom či distribútorom. Spoločnosť tiež uvádza referenčnú cenu, čo je najnižšia cena tovaru/služby za 30 dní pred poskytnutím zľavy. Spoločnosť si vyhradzuje právo vyhlásiť kúpnu zmluvu za neplatne uzavretú, pokiaľ došlo k zneužitiu osobných údajov, zneužitiu platobnej karty a pod., alebo z dôvodu zásahu správneho či súdneho orgánu, o takomto postupe bude Kupujúci informovaný. Kupujúci berie na vedomie, že v uvedených prípadoch nemôže kúpna zmluva platne vzniknúť. VIII. Objednávanie Cena tovaru/služby bude uvedená v objednávke av správe potvrdzujúca prijatie objednávky tovaru. Objednávať je možné nasledujúcimi spôsobmi:
objednávky priamo na pobočke je možné realizovať kedykoľvek v rámci otváracej doby tejto pobočky. Všetky telefonické objednávky tovaru je možné realizovať cez kontakty uvedené na webových stránkach spoločnosti, a to v pracovné dni – od 08:00 do 17:00 alebo sobotu – od 09:00 do 12:00. Ponuku uskutočnenú počas hovoru Spoločnosť potvrdí spotrebiteľovi bez zbytočného odkladu v textovej podobe. Spotrebiteľ je ponukou viazaný až potom, čo prejaví svoj súhlas elektronicky alebo podpisom potvrdenia ponuky na listine. Spoločnosť odporúča Kupujúcemu vykonávať objednávky cez e-shop prostredníctvom registrovaného profilu Kupujúceho. V prípade verejného prístupu k internetu ďalej odporúča Kupujúcemu odhlásiť sa zo svojho profilu po vykonaní objednávky. Kupujúci bude o presnom čase doručenia objednaného tovaru informovaný prostredníctvom e-mailu. Dĺžka doručovania objednaného tovaru a cena dopravy je závislá od spôsobu dopravy, ktorú si Kupujúci zvolí v druhom kroku objednávky v rámci svojho košíka. O dobe dodania je Zákazník informovaný na eshope pri jednotlivom tovare. IX. Platobné podmienky Spoločnosť akceptuje nasledujúce platobné podmienky:
Tovar zostáva do úplného zaplatenia a prevzatia vo vlastníctve Spoločnosti, avšak nebezpečenstvo škody na veci Fakturačné údaje Kupujúceho nie je možné meniť spätne po odoslaní objednávky. Spoločne s cenou tovaru/služieb je Kupujúci povinný zaplatiť Spoločnosti taktiež náklady spojené s dodaním tovaru (k týmto nákladom bližšie časť Dodacie podmienky). X. Dodacie podmienky 1. Spôsoby dodania Spoločnosť zaisťuje či sprostredkováva nasledujúce spôsoby dodania:
Jednotlivé spôsoby dopravy sú ponúkané podľa aktuálnej dostupnosti jednotlivých služieb as ohľadom na kapacitu a dojazdové možnosti. V prípade zásahu vyššej moci či výpadku informačného systému Spoločnosti nenesie zodpovednosť za oneskorené dodanie tovaru. Všetky ponúkané spôsoby dopravy, ich aktuálne podmienky a ceny nájdete na webovej stránke Spoločnosti v sekcii „košík“, kde Kupujúci vykoná voľbu spôsobu dodania. 2. Ostatné podmienky Tovar zakúpený kupujúcim-právnickou osobou bude odovzdaný iba štatutárnemu orgánu danej právnickej osoby či osobe, ktorá sa preukáže overenou plnou mocou. Ak nebude tovar odovzdaný osobným odberom na pobočke a ak je tovar zakúpený Kupujúcim, ktorý je v dobe Kupujúci je povinný bezprostredne pri dodaní prekontrolovať spolu s dopravcom stav zásielky (počet balíkov, neporušenosť pásky, poškodenie krabice) podľa priloženého prepravného listu. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v zhode s kúpnou zmluvou tým, že zásielka je napr. neúplná alebo poškodená. Pokiaľ takto poškodenú zásielku Kupujúci od prepravcu prevezme, je nevyhnutné poškodenie popísať v odovzdávacom protokole prepravcu. Neúplnú alebo poškodenú zásielku je nutné bezodkladne oznámiť e-mailom na adresu uvedenú na webových stránkach spoločnosti v sekcii „kontakt“, spísať s dopravcom škodový protokol a tento bez zbytočného odkladu zaslať e-mailom, alebo poštou Spoločnosti. Dodatočná reklamácia neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje Kupujúceho práva vec reklamovať, dáva však Spoločnosti možnosť preukázať, že nejde o rozpor s kúpnou zmluvou. Pri neprevzatí tovaru Kupujúcim pri doručovaní tovaru na adresu zvolenú Kupujúcim (poštou, iným dopravcom) bude tovar podľa podmienok dopravcu vrátený Spoločnosti. Spoločnosť má v takom prípade právo od zmluvy odstúpiť (stornovať objednávku), o čom bude Kupujúceho informovať. Po uplynutí lehoty stanovenej v upozornení na pripravenosť tovaru na prevzatie na prevádzkarni má pri nevyzdvihnutí pripraveného tovaru na osobné vyzdvihnutie na prevádzkarni Spoločnosť právo od zmluvy odstúpiť (stornovať objednávku), o čom bude Kupujúceho informovať. Odstúpením od zmluvy nárok Spoločnosti na náhradu nákladov dodania nezaniká. 3. Súťaže a lehoty na vyzdvihnutie výhry V prípade, že výherca vyhrá v súťaži organizovanej Spoločnosťou, je tento výherca povinný vyzdvihnúť si výhru do dňa uvedeného na darčekovom/výhernom poukaze. Nárok výhercu na výhru zaniká márnym uplynutím tejto lehoty, kedy výhra prepadne v prospech usporiadateľa. XI. Záručné podmienky Záručné podmienky na tovar sa riadia Reklamačným poriadkom Spoločnosti a príslušnými právnymi predpismi SR. XII. Reklamačný poriadok Tento reklamačný poriadok je rozdelený na časť vzťahujúcu sa na Kupujúcich – spotrebiteľa, časť vzťahujúcu sa na Kupujúcich – podnikateľov a časť vzťahujúcu sa na všetkých Kupujúcich. I. ČASŤ – PRÁVA A POVINNOSTI VO VZŤAHU K KUPUJÚCEMU - SPOTREBITEĽU 1. Zodpovednosť Spoločnosti za vady tovaru Spoločnosť zodpovedá Kupujúcemu za to, že tovar pri prevzatí nemá vady, najmä zodpovedá za to, že tovar: - zodpovedá dohodnutému popisu, druhu a množstvu, ako aj akosti, funkčnosti a iným dohodnutým vlastnostiam; - je vhodné na účel, na ktorý ho Kupujúci požaduje as ktorým Spoločnosť súhlasila; - je dodané s dohodnutým príslušenstvom a pokynmi na použitie, vrátane návodu. Spoločnosť ďalej zodpovedá Kupujúcemu, že popri dohodnutých vlastnostiach: - je tovar vhodný na účel, na ktorý sa vec tohto druhu obvykle používa, aj s ohľadom na práva tretích osôb, právne predpisy, technické normy alebo kódexy správania daného odvetvia, ak nie je technických noriem; - tovar množstvom, akosťou a ďalšími vlastnosťami, vrátane životnosti, funkčnosti a bezpečnosti, zodpovedá obvyklým vlastnostiam vecí toho istého druhu, ktoré môže Kupujúci rozumne očakávať, aj s ohľadom na verejné vyhlásenia urobené Spoločnosťou alebo inou osobou v tom istom zmluvnom reťazci, najmä reklamou alebo označením; - je tovar dodaný s príslušenstvom, vrátane obalu, návodu iných pokynov na použitie, ktoré môže Kupujúci rozumne očakávať; - tovar zodpovedá akosťou alebo vykonaním vzorky alebo predlohe, pokiaľ ich Spoločnosť Kupujúcemu poskytla pred uzavretím zmluvy; a to s výnimkou prípadu, keď Spoločnosť Kupujúceho pred uzavretím zmluvy osobitne upozornila, že sa niektorá vlastnosť tovaru líši a Kupujúci s tým pri uzatváraní zmluvy výslovne súhlasil. Spoločnosť zodpovedá Kupujúcemu tiež za vadu spôsobenú nesprávnou montážou alebo inštaláciou, ktorá bola podľa kúpnej zmluvy vykonaná Spoločnosťou alebo na jej zodpovednosť. To platí aj v prípade, že bola montáž alebo inštalácia vykonaná Kupujúcim a vada nastala v dôsledku nedostatku v návode, ktorý k nej poskytla Spoločnosť. Ak tovar nespĺňa vyššie uvedené požiadavky, má vady. Spoločnosť nezodpovedá za vady tovaru spôsobené Kupujúcim, za opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým používaním alebo pri použitej veci za opotrebenie zodpovedajúce miere jej predchádzajúceho používania. Spoločnosť ďalej nezodpovedá pri tovare predávanom za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná. Kupujúci môže vytknúť vadu, ktorá sa na tovare prejaví v dobe dvoch rokov od prevzatia. Ak sa prejaví vada v priebehu jedného roka od prevzatia, má sa za to, že tovar bol vadný už pri prevzatí, ibaže to povaha tovaru alebo vady vylučuje. Táto doba nebeží po dobu, počas ktorej Kupujúci nemôže tovar užívať, v prípade, že vadu vytkol oprávnene. Pri kúpe použitého tovaru je doba podľa prvej vety tohto odseku skrátená na jeden rok. Pri kúpe zánovného tovaru na 21 mesiacov (zánovným tovarom sa rozumie používaný tovar, ktorý následne prešiel kontrolou našich odborníkov a ktorý je takto označený). 2. Práva Kupujúceho z chybného plnenia Ak má tovar vadu, môže Kupujúci požadovať: a) odstránenie vady (dodaním nového tovaru alebo opravou): Podľa svojej voľby môže Kupujúci požadovať dodanie nového tovaru bez vady alebo opravu tovaru, ibaže je zvolený spôsob odstránenia vady nemožný alebo v porovnaní s druhým neprimerane nákladný; to sa posúdi najmä s ohľadom na význam vady, hodnotu, ktorú by tovar mal bez vady, a to, či môže byť druhým spôsobom vada odstránená bez značných ťažkostí pre Kupujúceho. Spoločnosť môže odmietnuť vadu odstrániť, ak je to nemožné alebo neprimerane nákladné najmä s ohľadom na význam a hodnotu, ktorú by tovar mal bez vady. Spoločnosť odstráni vadu v primeranom čase po jej vytknutí tak, aby tým Kupujúcemu nespôsobil značné ťažkosti, pričom sa zohľadní povaha tovaru a účel, na ktorý Kupujúci tovar kúpil. Na odstránenie vady prevezme Spoločnosť tovar na vlastné náklady. b) zľavu alebo odstúpenie od zmluvy: Kupujúci môže požadovať primeranú zľavu alebo odstúpiť od zmluvy, pokiaľ: - Spoločnosť vadu odmietla odstrániť alebo ju neodstránila v primeranom čase po jej vytknutí tak, aby tým Kupujúcemu nespôsobila značné ťažkosti, pričom bola zohľadnená povaha tovaru a účel, na ktorý Kupujúci tovar kúpil, alebo na odstránenie vady neprevzala tovar na vlastné náklady; -sa vada prejaví opakovane; -je vada podstatným porušením zmluvy; alebo - je z vyhlásenia Spoločnosti alebo z okolností zjavné, že vada nebude odstránená v primeranom čase alebo bez značných ťažkostí pre Kupujúceho. Primeraná zľava sa určí ako rozdiel medzi hodnotou tovaru bez vady a chybného tovaru, ktorú Kupujúci obdržal. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ak je vada tovaru nevýznamná. Ak odstúpi Kupujúci od zmluvy, Spoločnosť vráti Kupujúcemu cenu bez zbytočného odkladu po tom, čo dostane tovar alebo čo mu Kupujúci preukáže, že tovar Spoločnosti odoslal. II. ČASŤ – PRÁVA A POVINNOSTI VO VZŤAHU KU KUPUJÚCEMU - PODNIKATEĽOVI 3. Zodpovednosť Spoločnosti za vady tovaru Spoločnosť zodpovedá Kupujúcemu za to, že tovar pri prevzatí nemá vady, najmä zodpovedá za to, že tovar je Kupujúcemu doručený v dohodnutom množstve, akosti a prevedení, inak v akosti a prevedení vhodných na účel viditeľný zo zmluvy, a ak nie je viditeľný, pre účel obvyklý. Ak tovar nespĺňa vyššie uvedené požiadavky, má vady. Za vadu tovaru sa považuje aj dodanie iného ako objednaného tovaru alebo vady v dokladoch nutných na užívanie tovaru. Spoločnosť nezodpovedá za vady tovaru spôsobené Kupujúcim, opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, alebo pri použitej veci za opotrebenie zodpovedajúce miere jej predchádzajúceho používania. Spoločnosť ďalej nezodpovedá pri tovare predávanom za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná. Spoločnosť nezodpovedá ani za vady tovaru, ktoré musel Kupujúci s vynaložením obvyklej pozornosti spoznať už pri uzatvorení kúpnej zmluvy, s výnimkou prípadov, keď sa Kupujúcemu dostalo od Spoločnosti uistenie, že tovar je bez vád. Vadu tovaru je Kupujúci povinný oznámiť bez zbytočného odkladu po tom, čo ju mohol pri včasnej prehliadke a dostatočnej starostlivosti zistiť, najneskôr však do 2 rokov po prevzatí tovaru. Kupujúci môže vytknúť iba vadu, ktorú tovar mal už pri prevzatí, hoci sa prejaví neskôr (do 2 rokov). Pri kúpe použitého tovaru je doba podľa prvej vety tohto odseku skrátená na jeden rok. Pri kúpe zánovného tovaru na 21 mesiacov (zánovným tovarom sa rozumie používaný tovar, ktorý následne prešiel kontrolou našich odborníkov a ktorý je takto označený). Ak vytkol Kupujúci vadu tovaru oprávnene, doba k vytknutiu nebeží po dobu, počas ktorej Kupujúci nemôže tovar užívať. 4. Práva Kupujúceho z chybného plnenia Ak má tovar vadu, môže Kupujúci požadovať: a) ak je chyba podstatným porušením zmluvy: - odstránenie vady, a to podľa voľby Spoločnosti dodaním chýbajúceho tovaru alebo jeho časti, alebo opravou tovaru alebo jeho časti, alebo výmenou tovaru alebo jeho časti; Ak nezvolí Kupujúci svoje právo včas (v rámci vytknutia vady alebo bez zbytočného odkladu potom), má práva ako v prípade nepodstatného porušenia zmluvy. b) Ak je chyba nepodstatným porušením zmluvy: - odstránenie vady, a to podľa voľby Spoločnosti dodaním chýbajúceho tovaru alebo jeho časti, alebo opravou tovaru alebo jeho časti, alebo výmenou tovaru alebo jeho časti; Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ani požadovať dodanie nového tovaru, ak nemôže tovar vrátiť v tom stave, v akom ho obdržal. To neplatí: - ak došlo k zmene stavu v dôsledku prehliadky za účelom zistenia vady tovaru; Kupujúci prezrie zakúpený tovar čo najskôr po jeho doručení a presvedčí sa o jeho vlastnostiach a množstve. III. ČASŤ – PRÁVA A POVINNOSTI VO VZŤAHU K VŠETKÝM KUPUJÚCIM Vytknutie vady Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu u Spoločnosti, v ktorejkoľvek jeho prevádzke, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného tovaru, prípadne aj v jeho sídle alebo mieste podnikania. Spoločnosť zabezpečuje prítomnosť pracovníka povereného prijímať reklamácie po celú prevádzkovú dobu. Reklamáciu je možné taktiež uplatniť u osoby, ktorá je na to prípadne určená v potvrdení, ktoré Spoločnosť Kupujúcemu vydala, na účtenke či v záručnom liste, ak je určená osoba v mieste Spoločnosti alebo v mieste Kupujúcemu bližším. Na zaslanie tovaru poštovou zásielkou Spoločnosť odporúča využiť adresu CYCOLOGY s.ro, Pražská 608/109, Jablonec nad Nisou 46601 Kupujúci je povinný preukázať, že mu patrí právo uplatniť reklamáciu, najmä doložiť dátum kúpy, a to napr. predložením predajného dokladu, príp. iným vierohodným spôsobom. Kupujúci nie je oprávnený uplatniť reklamáciu na vadu, ktorá bola vytýkaná už v minulosti, pokiaľ na ňu bola poskytnutá primeraná zľava z kúpnej ceny. Pokiaľ by uplatnenie reklamácie malo Kupujúcemu robiť značné ťažkosti, najmä preto, že vec nie je možné dopraviť do miesta uplatnenia reklamácie bežným spôsobom, posúdi Spoločnosť vadu po dohode s Kupujúcim buď na mieste dohodnutom stranami, alebo iným spôsobom. Kupujúci je v takom prípade povinný poskytnúť Spoločnosti potrebnú súčinnosť. 6. Vybavenie reklamácie Spoločnosť je povinná pri uplatnení reklamácie vydať Kupujúcemu písomné potvrdenie, v ktorom uvedie: dátum a miesto uplatnenia reklamácie, Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená a Kupujúci o tom musí byť informovaný najneskôr do 30 dní (pre Kupujúcich – spotrebiteľov) alebo 40 dní (pre Kupujúcich – podnikateľov) odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa Spoločnosť s Kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote. Po márnom uplynutí tejto lehoty môže Kupujúci - spotrebiteľ od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo požadovať primeranú zľavu. Spoločnosť je povinná vydať Kupujúcemu potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy, a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby určené na vykonanie opravy Kupujúci je povinný prevziať si reklamovaný tovar do 30 dní odo dňa, kedy mala byť reklamácia najneskôr vybavená. vrátane DPH za každý deň omeškania. Pokiaľ si Kupujúci nevyzdvihne tovar z vybavenej reklamácie do 6 mesiacov odo dňa, kedy bol o vybavení informovaný, vyhradzuje si Spoločnosť právo tovar predať a výťažok použiť na úhradu skladného a preplatok vyplatiť Kupujúcemu. Pri výdaji tovaru či preplatení dobropisu v hotovosti po vybavení reklamácie je Kupujúci povinný predložiť doklad, na základe ktorého bola vec prijatá do reklamácie a musí preukázať svoju totožnosť platným dokladom totožnosti (občiansky preukaz, cestovný pas). Bez predloženia niektorého z týchto dokladov môže Spoločnosť alebo jej zmluvný partner odmietnuť tovar vydať alebo preplatiť dobropis. Ak je Kupujúcim právnická osoba, potom dôjde k výdaju tovaru či preplateniu dobropisu iba štatutárnemu orgánu danej právnickej osoby či osobe, ktorá sa preukáže overenou plnou mocou. Kupujúci berie na vedomie, že v prípade výmeny tovaru v rámci vybavenia reklamácie nebeží nová lehota na uplatnenie práv z chybného plnenia. Lehota skončí 2 roky od prevzatia reklamovaného tovaru. Ak bude reklamácia zamietnutá av prípade, že Kupujúci súhlasí s platenou opravou, bude oprava účtovaná podľa aktuálneho platného cenníka. Pred vykonaním platenej opravy bude kupujúci informovaný o cene opravy, jej rozsahu a dobe nutnej k jej vykonaniu. K vykonaniu platenej opravy je možné pristúpiť len po výslovnom súhlase Kupujúceho, urobenom po informovaní podľa predchádzajúcej vety. Ak je Kupujúci podnikateľ a ak bude reklamácia zamietnutá, berie Kupujúci na vedomie, že Spoločnosť je oprávnená prefakturovať Kupujúcemu náklady za diagnostiku vady a prípadnú dopravu podľa cenníka. 7 . Náklady reklamácie Ak je reklamácia uznaná za oprávnenú, má Kupujúci právo na úhradu účelne vynaložených nákladov spojených s uplatnením svojho práva z chybného plnenia. Ak však právo na túto náhradu neuplatní do jedného mesiaca po uplynutí lehoty, v ktorej je potrebné vytknúť vadu, nebude mu náhrada poskytnutá. 8. Zmluvná záruka za akosť Ak Spoločnosť poskytne ku konkrétnemu tovaru nad rámec svojich zákonných povinností záruku za akosť, jej uplatnenie sa riadi týmto reklamačným poriadkom, pokiaľ potvrdenie o povinnostiach Spoločnosti zo záruky (záručný list alebo doklad o zakúpení veci) alebo zmluva neustanovuje inak. 9. Kompatibilita Spoločnosť negarantuje plnú kompatibilitu predaných súčastí s inými, pracovníkmi Spoločnosti, XIII. Záverečné ustanovenia Vzťahy a prípadné spory, ktoré vzniknú na základe zmluvy, budú riešené výhradne podľa práva Slovenskej republiky a budú riešené príslušnými súdmi Slovenskej republiky Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, má podľa zákona o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Zb.) právo na mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu z kúpnej zmluvy alebo zo zmluvy o poskytovaní služieb. Subjektom, ktorý je oprávnený mimosúdne riešenie sporu vykonávať, je Česká obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát - oddelenie ADR, Štěpánska 796/44, 100 00 Praha 1, webové stránky: https://www.coi.cz, email: adr@coi. sk. Kupujúci spotrebiteľ môže využiť aj platformu na riešenie sporov online, ktorá je zriadená Európskou komisiou na adrese //ec.europa.eu/consumers/odr / Bližšie informácie sú dostupné na webových stránkach Českej obchodnej inšpekcie (www.coi.cz). Viac informácií o mimosúdnom riešení sporov nájdete tu Kým bude pristúpené k mimosúdnemu riešeniu sporu, potom Spoločnosť odporúča Kupujúcemu najskôr využiť kontakt na Spoločnosť pre vyriešenie vzniknutej situácie. Zmluva je uzatváraná v slovenskom jazyku. Pokiaľ vznikne pre potrebu kupujúceho preklad textu zmluvy, platí, že v prípade sporu o výklad pojmov platí výklad zmluvy v slovenskom jazyku. Tieto Všeobecné obchodné podmienky vrátane ich súčastí sú platné a účinné od 25.5.2024 a rušia predchádzajúce znenie VOP vrátane jej súčastí, pričom sú k dispozícii v sídle a prevádzkach Spoločnosti alebo elektronicky na www.cycology.cz . |