Obchodní a reklamační podmínky
Všeobecné obchodné podmienky I. Základné ustanovenia Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „ VOP “) upravujú vzťahy medzi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy, kedy na jednej strane je spoločnosť CYCOLOGY sro , IČO: 03496953, DIČ CZ03496953, so sídlom Pražská 608/109, 46601, Jablonec nad Nisom obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Ústí nad Labem, sp. zn. C 34765 ako predávajúci (ďalej len „ Spoločnosť “) a na strane druhej je kupujúci (ďalej len „ Kupujúci “).
II. Oznámenie pred uzavretím zmluvy Spoločnosť oznamuje, že
III. Zmluva 1. Uzavretie zmluvy Zmluvu môže Kupujúci uzavrieť tak, že prijme návrh na uzavretie zmluvy na webe prevádzkovanom Spoločnosťou tým, že požadované plnenie vloží do košíka, a to aj pokiaľ je registrovaným užívateľom Spoločnosti. Kupujúcemu môže pri uzatváraní zmluvy asistovať pracovník Spoločnosti, či už priamo na pobočke alebo po telefóne alebo pri emailovej alebo obdobnej objednávke. Kým Kupujúci záväzne potvrdí objednávku, má Kupujúci právo meniť požadované plnenie, dopravu i spôsob úhrady, teda skontrolovať všetky údaje, ktoré do objednávky vložil. Kúpna zmluva vzniká odoslaním objednávky Kupujúcim po zvolení dopravy a spôsobe úhrady a potvrdením o prijatí objednávky Spoločnosťou, za prípadné chyby pri prenose dát Spoločnosť nenesie zodpovednosť. Uzavretie zmluvy Spoločnosť bezodkladne potvrdí Kupujúcemu informatívnym emailom na Kupujúcom zadaný email. Takto uzavretá zmluva je záväzná. Vzniknutú zmluvu (vrátane dohodnutej ceny) je možné meniť alebo rušiť iba na základe dohody strán alebo na základe zákonných dôvodov, ak nie je vo VOP uvedené inak. Uzavretá zmluva je predávajúcim archivovaná po dobu najmenej piatich rokov od jej uzavretia, najdlhšie však na dobu podľa príslušných právnych predpisov, za účelom jej úspešného splnenia a nie je prístupná tretím nezúčastneným stranám. Informácie o jednotlivých technických krokoch vedúcich k uzavretiu zmluvy sú zrejmé z týchto obchodných podmienok, kde je tento proces zrozumiteľne popísaný. 2. Dodanie predmetu kúpy Kúpnou zmluvou sa Spoločnosť zaväzuje, že Kupujúcemu odovzdá vec, ktorá je predmetom kúpy, a umožní mu nadobudnúť vlastnícke právo k nej, a Kupujúci sa zaväzuje, že vec prevezme a zaplatí Spoločnosti kúpnu cenu. Spoločnosť si vyhradzuje vlastnícke právo k veci, a preto sa Kupujúci stane vlastníkom až úplným zaplatením kúpnej ceny. Podobne sa toto pravidlo použije v prípade zakúpenia služby. Spoločnosť Kupujúcemu odovzdá vec, ako aj doklady, ktoré sa k veci vzťahujú, a umožní Kupujúcemu nadobudnúť vlastnícke právo k veci v súlade so zmluvou. Spoločnosť splní povinnosť odovzdať vec Kupujúcemu, ak mu umožní nakladať s vecou v mieste plnenia a včas mu to oznámi. Ak má Spoločnosť vec odoslať, odovzdá vec Kupujúcemu (podnikateľovi) odovzdaním prvému dopravcovi na prepravu pre Kupujúceho a umožní Kupujúcemu uplatniť práva z prepravnej zmluvy voči dopravcovi, Spoločnosť odovzdá Kupujúcemu – spotrebiteľovi až, akonáhle mu vec odovzdá dopravca. Ak dodá Spoločnosť väčšie množstvo vecí, než bolo dohodnuté, je kúpna zmluva uzavretá aj na prebytočné množstvo, ibaže ich Kupujúci bez zbytočného odkladu odmietol. Spoločnosť odovzdá Kupujúcemu predmet kúpy v dohodnutom množstve, akosti a prevedení. Ak nie je dohodnuté, ako má byť vec zabalená, zabalí Spoločnosť vec podľa zvyklostí; ak nie sú, potom spôsobom potrebným pre uchovanie veci a jej ochranu. Rovnakým spôsobom opatrí Spoločnosť vec na prepravu. S ohľadom na minimalizáciu vzniku škôd a zaistenie bezproblémového zásobovania si Spoločnosť vyhradzuje právo dodať tovar Kupujúcemu, ktorý si v rámci jednej objednávky a/alebo jedného dňa objednal tovar za celkovú hodnotu presahujúcu 50.000, - Sk vr. DPH, až po úplnej úhrade celkovej kúpnej ceny. Akonáhle Kupujúci uhradí celkovú kúpnu cenu zakúpeného tovaru, Spoločnosť vykoná expedíciu v súlade s požiadavkami Kupujúceho stanovenými v objednávke. Faktúru obsahujúcu základné údaje zmluvy obdrží Kupujúci pri prevzatí tovaru a/alebo služby. 3. Prechod nebezpečenstva škody Vec je chybná, ak nemá dojednané vlastnosti. Za vadu sa považuje aj plnenie inej veci a vady v dokladoch nutných na užívanie veci. Právo Kupujúceho z chybného plnenia zakladá vada, ktorú má vec pri prechode nebezpečenstva škody na Kupujúceho, hoci sa prejaví až neskôr. Právo Kupujúceho založí aj neskôr vzniknutá vada, ktorú Spoločnosť spôsobila porušením svojej povinnosti. Kupujúci vec podľa možnosti prehliadne čo najskôr po prechode nebezpečenstva škody na veci a presvedčí sa o jej vlastnostiach a množstve. Nebezpečenstvo škody prechádza na Kupujúceho prevzatím veci. Ten istý následok má, ak Kupujúci neprevezme vec, hoci mu s ňou Spoločnosť umožnila nakladať. Škoda na veci, vzniknutá po prechode nebezpečenstva škody na veci na Kupujúceho, nemá vplyv na jeho povinnosť zaplatiť kúpnu cenu, ibaže Spoločnosť škodu spôsobila porušením svojej povinnosti. Omeškaním strany s prevzatím veci vzniká druhej strane právo vec po predchádzajúcom upozornení na účet predlievajúceho vhodným spôsobom predať po tom, čo predlievajúcemu poskytla dodatočnú primeranú lehotu na prevzatie. To platí aj vtedy, ak strana predostáva s platením, ktorým je odovzdanie veci podmienené. 4. Zodpovednosť Spoločnosti Spoločnosť zodpovedá Kupujúcemu, že vec pri prevzatí nemá vady. Najmä Spoločnosť zodpovedá Kupujúcemu, že v čase, keď Kupujúci vec prevzal,
Ak sa prejaví vada v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia, predpokladá sa, že vec bola chybná už pri prevzatí. Kupujúci je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne pri spotrebnom tovare v dobe dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia, ak nie je uvedené inak, to sa však netýka:
Pri spotrebnom tovare je Kupujúci oprávnený uplatniť právo z vady do dvadsiatich štyroch (24) mesiacov, ak však nie je na tovare uvedený dátum spotreby, v takom prípade sa lehota skracuje iba do dátumu vyznačeného na obale tovaru. Jednotlivé lehoty bližšie sú upravené v Reklamačnom poriadku (v čl. XII). Pre Kupujúceho podnikateľa môže byť lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia upravená odlišne, ak je to u daného typu tovaru výslovne uvedené, takto uvedená lehota má prednosť. Tovar je v takom prípade označený. Právo z chybného plnenia Kupujúcemu nepatrí, pokiaľ Kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo pokiaľ Kupujúci vadu sám spôsobil. Ak má vec vadu, z ktorej je Spoločnosť zaviazaná, a ak sa jedná o vec predávanú za nižšiu cenu alebo o vec použitú, má Kupujúci miesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu. 5. Podstatné porušenie zmluvy Ak je chybné plnenie podstatným porušením zmluvy, má Kupujúci právo:
Kupujúci oznámi Spoločnosti, aké právo si zvolil, pri oznámení vady, alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Vykonanú voľbu nemôže Kupujúci zmeniť bez súhlasu Spoločnosti; to neplatí, ak žiadal Kupujúci opravu vady, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná. Ak neodstráni Spoločnosť vady v primeranej lehote alebo ak oznámi Kupujúcemu, že vady neodstráni, môže Kupujúci požadovať namiesto odstránenia vady primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môže od zmluvy odstúpiť. Ak si nezvolí Kupujúci svoje právo včas, má práva ako v prípade nepodstatného porušenia zmluvy – viď nižšie. Kupujúci-spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu aj v prípade, že mu Spoločnosť nemôže dodať novú vec bez vád, vymeniť jej súčasť alebo vec opraviť, ako aj v prípade, že Spoločnosť nezjedná nápravu v primeranom čase alebo že by zjednanie nápravy spotrebiteľovi spôsobilo značné ťažkosti . 6. Nepodstatné porušenie zmluvy Ak je chybné plnenie nepodstatným porušením zmluvy, má Kupujúci právo na odstránenie vady, alebo na primeranú zľavu z kúpnej ceny. Kým Kupujúci neuplatní právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od zmluvy, môže Spoločnosť dodať to, čo chýba, alebo odstrániť právnu vadu. Iné vady môže Spoločnosť odstrániť podľa svojej voľby opravou veci alebo dodaním novej veci. Ak neodstráni Spoločnosť vadu veci včas alebo vadu veci odmietne odstrániť, môže Kupujúci požadovať zľavu z kúpnej ceny, alebo môže od zmluvy odstúpiť. Vykonanú voľbu nemôže Kupujúci zmeniť bez súhlasu Spoločnosti. 7. Porušenie zmluvy všeobecne Právo na dodanie novej veci, alebo výmenu súčasti má Kupujúci aj v prípade odstrániteľnej vady, pokiaľ nemôže vec riadne užívať pre opakovaný výskyt vady po oprave alebo pre väčší počet vád. V takom prípade má Kupujúci aj právo od zmluvy odstúpiť. Pri dodaní novej veci vráti Kupujúci Spoločnosti na jej náklady vec pôvodne dodanú (vrátane všetkého dodaného príslušenstva). Ak neoznámil Kupujúci vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo ju mohol pri včasnej prehliadke a dostatočnej starostlivosti zistiť, súd mu právo z chybného plnenia neprizná. Ak sa jedná o skrytú vadu, platí to isté, ak nebola vada oznámená bez zbytočného odkladu po tom, čo ju Kupujúci mohol pri dostatočnej starostlivosti zistiť, najneskôr však do dvoch rokov po odovzdaní veci. 8.Záruka za akosť Zárukou za akosť sa Spoločnosť zaväzuje, že vec bude po určitú dobu spôsobilá na použitie na obvyklý účel alebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tieto účinky má aj uvedenie záručnej doby alebo doby použiteľnosti veci na obale alebo v reklame. Záruka môže byť poskytnutá aj na jednotlivú súčasť veci. Záručná doba plynie od odovzdania veci Kupujúcemu; ak bola vec podľa zmluvy odoslaná, beží od dojatia veci do miesta určenia. Kupujúci nemá právo zo záruky, ak spôsobila vadu po prechode nebezpečenstva škody na veci na Kupujúceho vonkajšiu udalosť. IV. Odstúpenie od zmluvy a výmena tovaru 1. Odstúpenie od zmluvy spotrebiteľom Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy v lehote štrnástich dní. Lehota podľa prvej vety beží odo dňa uzavretia zmluvy a ak ide o
Spoločnosť umožňuje spotrebiteľovi odstúpiť prostredníctvom vyplnenia a odoslania vzorového formulára na odstúpenie od zmluvy na webových stránkach spoločnosti, a spotrebiteľovi tak Spoločnosť potvrdí bez zbytočného odkladu v textovej podobe jeho prijatie. Odstúpiť je možné tiež písomne, a to na adrese uvedenej na webových stránkach Spoločnosti v sekcii kontakt. Ak odstúpi spotrebiteľ od zmluvy, zašle alebo odovzdá Spoločnosti bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich dní od odstúpenia od zmluvy, tovar, ktorý od Spoločnosti obdržal, a to na svoje náklady. Tovar by mal spotrebiteľ vrátiť úplný, tj vrátane všetkého dodaného príslušenstva, s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, čistý, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu, v stave a hodnote, v akom tovar prevzal. Pokiaľ sa jedná o spotrebný tovar, potom je možné od zmluvy odstúpiť, iba ak Kupujúci dodá tovar nepoškodený a nepoužitý v neporušenom originálnom balení. Ak sa rozhodne spotrebiteľ pre odstúpenie v uvedenej lehote, Spoločnosť odporúča pre urýchlenie vybavenia odstúpenia tovaru doručiť na príslušnú adresu Spoločnosti spolu s priloženým sprievodným listom s prípadným dôvodom odstúpenia od kúpnej zmluvy (nie je podmienkou), s číslom nákupného dokladu a uvedeným číslom bankového účtu alebo s uvedením, či čiastka bude odobratá v hotovosti. Spotrebiteľ zodpovedá Spoločnosti iba za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku nakladania s týmto tovarom inak, než je nutné s ním nakladať s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti. V prípade preplácania dobropisu v hotovosti môže Spoločnosť požadovať predloženie identifikačného preukazu (OP alebo cestovný pas), a to za účelom predchádzania vzniku škôd a zamedzeniu legalizácie výnosov pochádzajúcich z trestnej činnosti. Bez predloženia niektorého z týchto dokladov môže Spoločnosť odmietnuť peňažné prostriedky preplatiť. Ak odstúpi spotrebiteľ od zmluvy, vráti mu Spoločnosť bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 (štrnástich) dní od odstúpenia od zmluvy, všetky peňažné prostriedky, ktoré od neho na základe zmluvy prijal, rovnakým spôsobom. Ak odstúpi spotrebiteľ od zmluvy, Spoločnosť však nie je povinná vrátiť prijaté peňažné prostriedky spotrebiteľovi skôr, než jej spotrebiteľ tovar odovzdá alebo preukáže, že tovar Spoločnosti odoslal. Spotrebiteľ berie na vedomie skutočnosť, že ak sa s tovarom poskytujú darčeky, je darovacia zmluva medzi Spoločnosťou a Kupujúcim uzavretá s tdmienkou, že ak dôjde k využitiu práva odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote 14 dní, darovacia zmluva stráca účinnosť a spotrebiteľ je povinný. spolu s vráteným tovarom vrátiť aj s ním súvisiace poskytnuté darčeky vrátane všetkého, o čo sa obohatil. V prípade, že tieto nebudú vrátené späť, budú tieto hodnoty chápané ako bezdôvodné obohatenie spotrebiteľa. Ak nie je vydanie predmetu bezdôvodného obohatenia dobre možné, má Spoločnosť právo na peňažnú náhradu vo výške obvyklej ceny. V prípade odstúpenia od darovacej zmluvy nezaniká zmluva kúpnej a zmluvy sú posudzované z tohto hľadiska samostatne. 2. Odstúpenie v ostatných prípadoch Ak bude umožnené Kupujúcemu podnikateľovi odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote štrnástich dní, potom Kupujúci berie na vedomie, že vrátená kúpna cena môže byť znížená o to, o čo sa znížila hodnota tovaru. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ani požadovať dodanie novej veci, ak nemôže vec vrátiť v tom stave, v akom ju obdržal. To neplatí,
Ak neoznámil Kupujúci vadu veci včas, stráca právo odstúpiť od zmluvy. Z dôvodu ochrany práv Kupujúceho ak je Kupujúcim právnická osoba a ak bude požadovať preplatenie dobropisu v hotovosti priamo na pobočke Spoločnosti, potom príslušná čiastka bude odovzdaná iba osobám oprávneným konať za dotyčnú právnickú osobu, tj štatutárnemu orgánu alebo osobe, ktorá sa preukáže úradne overenou plnou mocou. 3. Výmena tovaru Spotrebiteľ má možnosť využiť výmenu tovaru v lehote štrnástich dní. Lehota podľa prvej vety beží odo dňa uzavretia zmluvy a ak ide o
Spoločnosť umožňuje spotrebiteľovi výmenu prostredníctvom vyplnenia a odoslania formulára na výmenu tovaru v „ CYCOLOGY webovom asistente “ na webových stránkach spoločnosti, prostredníctvom ktorého si Spotrebiteľ vyberie iný tovar. Pri výmene tovaru, zašle alebo odovzdá Spotrebiteľ Spoločnosti bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich dní od odoslania požiadavky na výmenu tovaru, tovar, ktorý od Spoločnosti obdržal (pre tento odsek VOP ďalej len „pôvodný tovar“), a to na svoje náklady. Pôvodný tovar by mal spotrebiteľ vrátiť úplný, tj vrátane všetkého dodaného príslušenstva, s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, čistý, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu, v stave a hodnote, v akom tovar prevzal. Pokiaľ sa jedná o spotrebný tovar, potom je možné výmenu vykonať, iba ak Kupujúci dodá pôvodný tovar nepoškodený a nepoužitý v neporušenom originálnom balení. Ak sa rozhodne spotrebiteľ pre výmenu pôvodného tovaru v uvedenej lehote, Spoločnosť odporúča pre urýchlenie vybavenia výmeny tovaru doručiť tovar na príslušnú adresu Spoločnosti spolu s priloženým sprievodným listom obsahujúcim číselnú identifikáciu formulára na výmenu tovaru. Spotrebiteľ zodpovedá Spoločnosti za zníženie hodnoty pôvodného tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku nakladania s týmto novarom inak, než je nutné s ním nakladať s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti. Výmena je možná za akýkoľvek iný tovar (pre tento odsek VOP ďalej len „vymenený tovar“) ponúkaný Spoločnosťou. Pokiaľ si Spotrebiteľ vyberie drahší vymenený tovar, rozdiel medzi cenami doplatí zvolenou formou platby (ďalej zhodne viď čl. IX. Platobné podmienky). V prípade výberu lacnejšieho vymeneného tovaru a vzniku nároku na vrátenie rozdielu Spoločnosťou, vráti tento rozdiel Spoločnosť bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 (štrnástich) dní od vyplnenia a odoslania formulára na výmenu tovaru viď vyššie a odovzdanie/doručenie pôvodného tovaru Spoločnosti. Rozdiel bude uhradený rovnakým spôsobom, akým bola prijatá platba za pôvodný tovar. V prípade preplácania rozdielu v hotovosti môže Spoločnosť požadovať predloženie identifikačného preukazu (OP alebo cestovný pas), a to za účelom predchádzania vzniku škôd a zamedzeniu legalizácie výnosov pochádzajúcich z trestnej činnosti. Bez predloženia niektorého z týchto dokladov môže Spoločnosť odmietnuť peňažné prostriedky preplatiť. Spôsob, cenu a podmienky
|