Rovnako ako pri plášťoch, tak aj duše vyberáme podľa priemeru kolesa . Rozmerov je celý rad počnúc malými dušami pre kočíky končiac veľkými dušami 29+ plášťov alebo fatbikov. Najčastejšie sa stretávame s rozmerom uvedeným v palcoch 8” - 29” alebo s rozmermi ETRTO (európska norma rozmeru plášťa v milimetroch), napríklad 40/62-622.
Ďalším faktorom pre výber duše je jej šírka. Tá sa odvíja opäť od rozmeru plášťa a opäť sa udáva v palcoch, alebo v milimetroch. U cestných plášťov najčastejšie uvidíte šírku udávanú v milimetroch alebo vo francúzskom označení číslo s C na konci. Oproti tomu pri plášťoch na horský bicykel sa jedná o údaj udávaný v palcoch.
V tomto prípade už sa neriadime rozmerom plášťa, ale záleží na veľkosti otvoru pre ventilček v ráfiku . Ak máte ráfik s vŕtanou dierou na auto ventilček , tak so žiadnym z týchto variantov neurobíte krok vedľa, ak máte ráfik s dierou na galuskový ventilček , tak ani auto ventilček ani dunlop touto dierou nepretiahnete.
AV – auto ventilček (Schrader) Štandard používaný takmer pri všetkých |
○ FV - galuskový ventil (Presta) V tejto chvíli asi najpoužívanejšie z |
○ DV - velo ventilček (Dunlop) V dnešnej dobe sa už s týmto ventilomstretnete málokedy, najčastejšie o neho zavadíte na historických bicykloch a skladačkách typu Eska či Liberta. |
Butyl. Najčastejšie používané duše, jednoducho taká tá stará dobrá klasika, ktorú nejdete v každom cyklo obchode.
Latex . Väčšinou sa jedná o veľmi drahé a extrémne ľahké duše. So svojou nízkou váhou znižujú valivý odpor kolesa . Pre príklad máme v ponuke duše od značky Tubolito na bicykel 29” - vážiaci 45 gav porovnaní s klasickou 29” butylovou dušou od značky Mitas, ktorá váži 200 g, je to naozaj znateľný rozdiel. Druhou výhodou je ich rozmer , kedy ako náhradná duša zaberie naozaj málinko miesta.
A čo sa oplatí mať neustále pri sebe? Sú to drobnosti, ktoré nezaberú žiadne miesto a zároveň vám môžu vytrhnúť tŕň z päty.
Nie vždy má človek po ruke pumpičku, ktorá by si poradila so všetkými typmi ventilov. Alebo má človek galuskový ventil a chce si svoj bicykel nafúknuť kompresorom na čerpacej stanici. Pre takéto prípady sa oplatí si zaobstarať redukciu z galuskového na auto ventilček .
V prípade, že sa človeku nechce duša voziť so sebou, duše dôjdu alebo si len jednoducho chce pichlú dušu schovať a neskôr používať ďalej, tak je tu možnosť ju zalepiť . Môžeme si vybrať buď klasickú sadu, ktorá obsahuje fľaky, lepidlo, brúsny papier alebo sa robia varianty samolepiacich fľakov.
Tento internetový obchod ukladá súbory cookie, aby mohol správne fungovať. Používaním našich služieb súhlasíte s ich používaním.