Nižšie nájdete niekoľko základných odporúčaní a rozradení pre lepšiu orientáciu pri výbere správnej vidlice.
Pri výbere vidlíc riešime:
Cestné vidlice je možné rozdeliť podľa uchytenia na rýchloupinák alebo pevnú os. Ďalej podľa uchytenia brzdy V-brake - (dvojosé alebo jednoosé) a na kotúčové brzdy .
Pevné MTB vidlice delíme na základe rozdelenia podľa priemeru kolies 24” , 26” , 28” 29”
Odpružené vidlice môžeme deliť na základe rozdelenia podľa zdvihu vidlice:
Rozdelenie podľa priemeru 20” , 24” , 26” , 27,5” , 28” , 29”
Ahead : Krk vidlice s priemerom 28,6mm alebo 1 1/8" v rovnakom priemere v celej svojej dĺžke.
Tapered : Kónický krk s rozšírením v spodnej časti - 1 1/8" - 1 1/2".
Závit : Krk vidlice opatrený na svojom konci závitom.
Rýchloupinák : Uchytenie na klasický rýchloupinák s priemerom 5, 9 alebo 10mm.
Pevná os : Jedná sa o pevnú os v rozmere 15x100mm
BOOST : Jedná sa o BOOST os v rozmere 15x110mm
Tu sa stretávame s dvoma typmi vidlíc , a to vzduchovou vidlicou a pružinovou vidlicou.
Jej veľkou prednosťou je individuálne nastavenie. Pomocou pumpy na vidlici upravíte tlak vo vidlici podľa vašej váhy. Vzduchová vidlica je tiež oveľa ľahšia ako pružinová.
Patrí medzi lacnejší variant vidlíc. Vidlica má tuhosť podľa pružiny v olejovom kúpeli . Len na niektorých je možné ľahko upraviť dopnutím alebo povolením pružiny. Vidlica je ťažšia a vyskytuje sa na základných modeloch kolies.
Neodmysliteľnou súčasťou horského bicykla sú aj jeho tlmiace jednotky, ktoré nám umožnia užiť si jazdu aj v členitom teréne. Vidlice na bicykel a tlmič na bicykel ale potrebujú dôslednú starostlivosť rovnako ako ďalšie časti kolesa. Každý výrobca uvádza trochu odlišné intervaly, po ktorých sa odporúča servisovať tlmiace jednotky. Servis by teda mal byť vykonávaný minimálne 1-2x ročne . Všetko sa ale odvíja od toho, koľko kolo najazdí.
Dodržať pravidelnú výmenu oleja, ktorý zaistí správny chod vidlice (tlmenie a zamykanie). Aj keď to nie je na prvý pohľad zrejmé, do vidlice sa dostávajú nečistoty, ktoré potom môžu spôsobiť rôzne problémy v podobe predrených klzákov vnútorných nôh vidlíc. Výmena tejto časti nie je práve najlacnejšia, odporúčame dbať na pravidelné kontroly a starostlivosť.
Ako autorizované servisné stredisko značky RockShox , vykonávame všetky servisné úkony na vidliciach, tlmičoch i teleskopických sedlovkách . Prekážkou pre nás nie sú ani tlmiace jednotky ostatných výrobcov značiek Fox , SR Suntour , CaneCreek , DVO a ďalších.
Áno, to môžete. Vec, ktorú zvládne každý, je po každej vychádzke utrieť klzné časti a vrchnú časť gufera od viditeľných nečistôt čistou, suchou a nemastnou handričkou. Potom vziať silikónový olej (nikdy NIE teflónový ), nastriekať ho na klzáky, párkrát prepružiť a opäť utrieť čistou, suchou a nemastnou handričkou. Táto činnosť zaberie zlomok Vášho času, ale predĺži životnosť tlmenia . Podobné princípy, by sa mali dodržiavať aj pri teleskopických sedlovikách. Pravidelným čistením a mazaním predĺžite životnosť svojej tlmiacej jednotky i sedlovky.
Tento internetový obchod ukladá súbory cookie, aby mohol správne fungovať. Používaním našich služieb súhlasíte s ich používaním.