foto: Iveta Panochová
Preteky boli vypísané na 30 minút plus jedno kolo, čo nakoniec znamenalo 9 kôl. Zmena oproti ostatným pretekom toho dňa bola v tom, že pretekári na elektrobicykloch absolvovali okruh z väčšej časti v protismere. Celá trasa bola bohatá na technické sekcie na hranici vyjazdenia. Trúfam si tvrdiť, že na bicykli bez pohonu by bolo ťažké všetko po celú dobu závodu vychádzať. Spoločne s tým bol pre danú kategóriu „namotaný“ úsek s prudkým výjazdom, aby diváci mohli sledovať silu elektrobicyklov a samotných jazdcov.
Ja osobne som absolvoval závod na celoodpruženom bicykli Rocky Mountain Instinct Powerplay Alloy 70 a musím povedať, že bicykel fungoval perfektne. Po závode, pri ktorom som išiel celú dobu na maximálny výkon, mi v baterke zostalo odhadom 85% kapacity. Na bicykli som sa pred pretekmi zviezol necelých 20 minút, takže skutočné „zoznámenie sa“ s bicyklom prebehlo až pri samotných pretekoch.
foto: Iveta Panochová
Na e-biku samozrejme musíte počítať s horšou obratnosťou v porovnaní s klasickým horským bicyklom. Aj keď brzdy fungujú perfektne, elektrobicykel váži ľahko cez 22 kilogramov as tým treba počítať. Na druhú stranu vďaka vyššej váhe o poznanie lepšie „drží“ stopu. Zákruty sa oplatí prechádzať plynulejšie za stáleho šliapania, aby ste na maximum využili potenciál dopomôcť pohonu. Tlmič ani vidlicu som za celý čas nezamkol. Trať bola naozaj dobre technicky pripravená a na to, že nie som úplný nadšenec elektrobicyklov, tak mi dáva tento štýl závodu zmysel.
Elektrobicykle sú z roka na rok obľúbenejšie, ľudia si rozširujú svoj dosah kam by normálne na bicykli bez pohonu nedošli, nevyšli, alebo z dôvodu predpokladanej náročnosti ani nevyrazili. Záleží na každom z nás, čo od vychádzky na bicykli očakáva. Závod elektrobicyklov je zaujímavé spestrenie a porovnanie pre človeka, ktorý treba o niečom takom uvažuje.
foto: Iveta Panochová
Tento internetový obchod ukladá súbory cookie, aby mohol správne fungovať. Používaním našich služieb súhlasíte s ich používaním.