Za prvým snehom do Talianskeho Livigna

Vytvorené9. 12. 2019

Za oknami je sychravo a šedivé dni sa stále predlžujú. Tenisky sú už permanentne od blata a prsty sú preležaniu. Túžba po snehu rastie čím ďalej viac. V posilňovni už ma to nebaví a keď na stene rozsype maglajs, tak si predstavujem, že je to čerstvo padlý sneh.

Zrazu je to tu. V Alpách začína snežiť. Mohutný príval snehových zrážok vo mňa vyvoláva túžbu vyjsť konečne za snehom. Naskytá sa mi možnosť vyjsť na 4 dni do Talianskeho Livigna, kde sa pripravuje moja mladšia sestra na nadchádzajúcu sezónu. Vyrážame vo štvrtok dopoludnia a do Livigna prichádzame ľahko pred deviatou večer.

Natěšeností nemôžem spať a nadchádzajúci deň vyrážam v 7 ráno na obhliadku terénu. Prvú hodinu a pol som si hovoril, že som si asi nemal brať freeridový set lyží. Jazyk som mal až na veste a nohy ako v betóne. Než som stihol dobyť prvý vrchol, počasie sa pokazilo a tak som sa vo 2950 mnm otočil na opätku a začal prvý zostup. Asi si dokážete predstaviť, ako dobre som si pri prvých obloučcích pripadal. Postupne som si zase začal zvykať na tie čertovská prkénko a vyriadení som si po obede začal hľadať cestu lesom späť na ubytovanie.

Druhý deň bol znovu v znamení hustých zrážok a pomerne rapídneho otepľovanie. Skrze zasnežený bikepark som si dláždili cestu až na horný okraj lesa. Cestou som prekračoval potok, ktorý sa proti smeru toku krásne zarezával stále viac a viac do svahu. Ako som tak postupoval po okraji vyššie, čím ďalej viac sa mi páčili vankúše snehu, ktoré ležali na pňoch, kameňoch a padlých stromoch. Vyšiel som nad úroveň lesného pásma, kde sa ženili všetci čerti. Preto som zbalil pásy a vrátil sa späť medzi stromami, kde som si chvíľu hral. Po chvíli som znovu vošiel do miest, kadiaľ som stúpal nahor. Nakoniec to dopadlo tak, že som ďalšie dve hodiny strávil vymýšľaním všakovakých možností, ako zjazdiť jeden vankúš za druhým. Pri návrate do údolia už pršalo a sneh bol veľmi prevlhnutý.

Tretí deň sme pri siedmich stupňoch nad nulou vyrazili s kamarátom Karlom na vyhliadkový výlet na protiľahlej kopec. S Karlom som sa stretol večer predošlého dňa na bežkách úplne náhodou. Bolo to príjemné stretnutie, ktoré vyústilo v spoločný výlet. Sneh sa nám lepil na pásy, ale konečne nesnežilo a tak sme si mohli prezrieť mesto z vrchu. Zostup sme zakončili jazdou po uvalcované topiacom sjezdovčičce, ktorá končila hneď za hlavnou triedou mesta.

Na posledný deň hlásili konečne modrú oblohu. Privstali som si as čelovkou som vyrazil ústrety východu slnka a krásnym výhľadom. No uznajte sami, nebola to paráda? Cestou dole som našiel zbytky prašane pod ľahkou krustou, naviateho snehu. Našťastie širšie lyže sa krustou pekne predieral a tak som si mohol užiť poslednú zjazd tohto výletu.

pozor
Podľa zákona o evidencii tržieb je predávajúci povinný vystaviť kupujúcemu účtenku. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online: v prípade technického výpadku najneskôr do 48 hodín.

Tento internetový obchod ukladá súbory cookie, aby mohol správne fungovať. Používaním našich služieb súhlasíte s ich používaním.