Testovanie sady Sram AXS - skúsenosti po prvých 500 km

Minule sme vám predstavili novinku na poli elektronických sad - Sram AXS . Zároveň sme vám o nej sľúbili ďalší článok, kde si rozoberieme nastavenia a podelíme sa aj o prvé skúsenosti z jazdy. A je to tu, takže sa na ňu poďme mrknúť podrobnejšie. Najskôr sa zameriame na montáž a nastavenie sady.

Montáž je veľmi jednoduchá. Kľučky sa montujú rovnako ako u predchádzajúcich verzií s DUB stredom. Prehadzovačku stačí len prichytiť do pätky a problém nerobí ani radenie s Matchmaker, ktoré sa jednoducho uchytí na riadidlá. Do teraz nič nové, to prichádza až sa nastavením radenia a prehadzovačky. Komponenty možno samozrejme spárovať aj nenamontované.

Pred samotným nastavením je dobré si do telefónu stiahnuť aplikáciu Sram AXS , ktorá je dostupná zadarmo pre iOS aj Android. A začíname sa nastavením. Z prehadzovačky vyberiete kryt a vložíte do nej baterku. Potom podržíte tlačidlo, kým nezačne blikať pomaly zelene. Následne stlačíte tlačidlo na radenie a držíte, kým radenie aj prehadzovačka nezačnú blikať veľmi rýchlo zelene - a v ten moment máte spárované. Ďalej počkáte 30 s alebo stlačíte tlačidlo na přehazovačce, čím ukončíte a uložíte škárovanie. V aplikácii potom uvidíte, že máte pripojené a spárované tieto dva komponenty. Môžete si ich pridať pod jedno kolo, upraviť si, ktorým tlačidlom budete radiť dole a ktorým nahor, prípadne aj čo má robiť tlačidlo pri dlhšom podržaní. Všetko je úplne jednoduché a prehľadné.

Samotné nastavenie prehadzovačky potom prebieha nasledovne: zaradíte najľahší pastorok a pomocou špeciálneho nástavca oddialenie prehadzovačky nastavíte správnu vzdialenosť kladky a kazety. Potom pomocou skrutiek nastavíte spodnej a hornej doraz. Po mechanickom nastavení možno doladiť aj elektricky, a to tak, že podržíte tlačidlo na radenie a radením nahor alebo nadol doladíte doraz presne tak, ako potrebujete. A čo jazdné vlastnosti?

S novou sadou máme aktuálne najazdené okolo 600 km. Veľmi nás prekvapila výdrž batérie prehadzovačky, ktorá sa pohybuje okolo 35 h jazdy. Stav batérie môžete kontrolovať v telefóne v aplikácii, prípadne sa vám ukáže po stlačení tlačidla na přehazovačce pomocou farebného indikátora. Zelená znamená "v pohode", oranžová cca polku baterky a akonáhle začne kontrolka blikať červeno, je potreba čoskoro dobiť.

Za celú dobu prehadzovačka potrebovala iba raz doladiť dorazy, inak behá stále rovnako plynulo a veľmi rýchlo. Veľmi rýchlo si taky zvyknete na rýchlu odozvu a presné radenie. Pri radení sa ozýva eletrický zvuk preradenie, ktorý je veľmi decentný a čoskoro ho prestanete vnímať.

Veľkou výhodou je možnosť nastavenia tlačidla. Pri podržaní tak prehadzovačka zaradí zrazu o 3 stupne a pri ešte dlhšom podržaní prejde rýchlo celú kazetu. Jediné, na čo sme si chvíľu zvykali, je veľmi citlivá odozva tlačidla. Občas sa nešikovne utrite palcom o radenie a nechtiac si preradíte, zvlášť ak ste zvyknutí jazdiť s palcom pripraveným na radenie a vozíte radenie bližšie ku gripům. Naopak veľkou výhodou je tretie tlačidlo a tým pádom možnosť radiť ukazovákom zo zhora, ako to ide u Shimano radenie.

Keď to zhrnieme, Sram AXS je úplná pecka a človek si ju veľmi rýchlo zamiluje. Najväčší strašiak pre nás bola výdrž batérie a nutnosť častého nabíjania, tyhle obavy sa ale ukázali ako zbytočné. Batéria vydrží veľmi dlho, a aj ostatné vlastnosti stojí za to. Za nás teda celú Sram AXS sadu rozhodne odporúčame!

Diskusia
Máte otázku? Zaujíma vás konkrétny detail? Opýtajte sa nás.
Položiť otázku
Nová otázka
Vaše meno:
Váš e-mail:
(E-mail nebude zverejnený)
Nadpis:
Text príspevku:
Vaše meno:
Váš e-mail:
(E-mail nebude zverejnený)
Text príspevku: