Prečo som si vybral do testu z ponuky Force práve toto svetlo? Dôvody boli tri . Už v dobe pandémie som prepadol nočným zimným vychádzkam na fatbiku, pričom som sa stále obzeral po svetle s väčšou svietivosťou a výdržou . Ďalším dôvodom bola moja záľuba v bikepackingu, kde je bežné, že sa z nejakého dôvodu ocitnete na bicykli za tmy. Posledným dôvodom je plánovaná účasť na vytrvalostnom MTB závode, kde bude pravdepodobne nutné časť trate absolvovať po tme. Celkovo som zháňal svetlo, na ktoré bude spoľahnúť .
Hlavnou prednosťou svetla Force Glow je široké spektrum použitia . Je možné ho pripevniť pomocou gumičky na riadidlá rôznych priemerov. Na riadidlách svetlo drží pevne a ide jednoducho nastavovať jeho uhol, napríklad kvôli oslneniu ostatných cyklistov. V balení je držiak na helmu a samostatné čelovkové popruhy , ku ktorým je dodávaný predlžovací kábel k akumulátoru. Tento kábel umožňuje akumulátor voziť v obličke, či batohu. Vďaka malým rozmerom a nízkej hmotnosti (255 g) je možné akumulátor voziť aj vo vrecku dresu. Svetlo je vodotesné a káble majú šikovne vymyslené spojky so závitom , takže držia spojené a zároveň sú vodotesné.
Svetlo je dodávané s dvoma šošovkami , čo umožňuje svetlo používať ako floodlight (široký kužeľ svetla, kratší dosvit) alebo spotlight (úzky kužeľ svetla, dlhší dosvit). Osobne som došiel k záveru, že na jazdu v teréne je plne dostačujúca číra šošovka (spotlight) pripevnená na helme. Do kopcov bohato stačí 30% výkonu a pred zjazdom jazdec prepne na 100%.
Veľkou prednosťou tohto svetla je jeho výdrž . Vďaka svojej konštrukcii, teda oddelenému akumulátoru, je možné akumulátor urobiť väčší, a napriek tomu ho používať na helme. Výrobca uvádza 3,5 hodiny na 100% výkonu (1000 LM) a 11 hodín na 30% výkonu (300 LM). V teste sa mi pri vychádzkach do 4 hodín, väčšinou pod bodom mrazu, nepodarilo svetlo vybiť . Vzhľadom na to, že plný výkon používam iba na zjazdy nabíjam svetlo pred každou druhou až treťou vychádzkou. Miernou nevýhodou je absencia ukazovateľa nabitia , iba pri úrovni batérie pod 10% svieti dióda na zadnej strane čelovky červeno, namiesto zelenej.
Celkovo som zo svetla nadšený a často sa mi preto stane, že s vychádzkou schválne čakám na zotmenie, pretože viem že sa môžem na svetlo spoľahnúť a užiť si tak dobrodružnosť jazdy v tme.
Plusy + Výdrž batérie + Stabilita svietidla v teréne – oddelená batéria + Modularita (svetlo na riadidlá, čelovka, svetlo na helmu) + 2 vymeniteľné šošovky (spotlight/floodlight) + Možnosť dokúpiť batériu + Vodotesnosť + Pomer cena/výkon + Jednoduchosť ovládania (100 %, 30 %, blikanie) |
Mínusy - Špeciálny nabíjací konektor - iba wall socket, nemožno nabíjať batériu z powerbank - Iba jedna dióda – centralizovaný kužeľ svetla - Nutnosť odpájať svetlo od batérie – aj pri vypnutom stave sa vybíja - Ukazovateľ stavu batérie |
Tento internetový obchod ukladá súbory cookie, aby mohol správne fungovať. Používaním našich služieb súhlasíte s ich používaním.