Nová sada je možné montovať iba na rámy , ktoré sú prispôsobené novému trendu UDH pätiek .
• UDH je systém jednotných pätiek skrz všetkými druhmi, typmi a značkami kolies.
Ako rýchlo sa všetkým výrobcom podarí pätky s rámami zjednotiť ukáže len čas, každopádne sa jedná o veľmi pozitívny krok, pretože zákazník aj servisný technik nemusí hľadať medzi tisíckami druhov pätiek, ale bude jedna pätka na všetky kolesá.
Prehadzovačka sa chytá priamo do rámu , takže bez rámovej pätky . Vďaka tomu je celý systém tuhší a presnejší. Prehadzovačka má funkciu, že pri náraze vie sama uhnúť, tak ako to poznáme zo staršej verzie, ale novinkou je, že je plne rozoberateľná a takmer všetky jej časti je možné nahradiť .
Novinkou je tiež flat-topová reťaz , ktorú poznáme už z cestných sád, tu s označením T-type . Vďaka svojmu novému tvaru je užšia, silnejšia a mal by dosiahnuť vyššiu životnosť. S reťazou bolo nutné vymeniť a upraviť prevodník , takže starší EAGLE s novým by nemal byť na reťazovej linke nijak kompatibilný .
Kľučky v karbónovej verzii zostali tvarovo takmer rovnaké ako u staršej generácie, ale hliníková (enduro) verzia dosiahla veľké zmeny a vyzerá teraz o dosť viac agresívnejšie a pevnejšie. Výhodou tiež môže byť „bushguard“ , ktorý sa montuje priamo na prevodník. Uchytenie prevodníkov je v niekoľkých verziách na kľučky, ale ani jedna už nie je na klasické tri torxové skrutky. Takže je buď k dispozícii priama montáž alebo verzia, ktorú poznáme od Sramu na cestné sady na 8 dier.
Kazeta dostala nový dizajn , ľahkú zmenu v prevodoch, kde rozsah 10-52 zostal zachovaný , ale jednotlivé stupne dostali krapet iné odstupňovanie pre vyššiu plynulosť. Kazeta už teraz nie je z jedného kusa, ale spodné tri pastorky sú z jedného kusa a vrchné tri k zvyšku sú prinitované. Na každej kazete je červený krúžok/prvok, ktorý slúži na nastavenie a nastavenie prehadzovačky , ktorá sa zvládne nastaviť sama.
V neposlednom rade je zaiste zaujímavým prvkom nové radenie , ktoré nie je tak úplne radenie, ako ho poznáme. Takže dve páčky zmizli a máme namiesto toho dve tlačidlá , takže skôr ovládač. Vďaka tomu sa radenie/ovládanie zmenšilo a znížilo na váhe .
Sady budú v tejto chvíli dostupné v troch prevedeniach od najľahšej až po enduro verziu s hliníkovými kľučkami. Označenie je teda XX SL , XX a X0 .
Záverom tu máme pre „gramárov“ dôležité váhy , a to pri sade najvyššej XX SL , kde sa to má nasledovne: radenie 47 g, prehadzovačka 447 g, kazeta 346 g, reťaz 265 g, kľučky 474 g bez wattmetra. Celková váha teda 1 579 g , oproti predchádzajúcej generácii teda cca o 60 g ľahšia, ale tuhšia a presnejšia.
Chcete vedieť viac? Pozrite na náš Youtube kanál , kde novú sadu predstavujeme.
Tento internetový obchod ukladá súbory cookie, aby mohol správne fungovať. Používaním našich služieb súhlasíte s ich používaním.