Doručenie dopravcom
Ak si vyberiete doručenie prepravcom (PPL alebo Česká pošta), bicykel vám vždy príde v krabici. Bicykel pred vložením do krabice skontroluje a nastaví náš servisný technik a nájdete na ňom aj servisný protokol.
Aké nástroje budete potrebovať
Imbus č. 4, 5, 6 a bočný kľúč č. 15.
1. Vizuálna kontrola
Pri preberaní skontrolujte, či nie je poškodená. V prípade poškodenia spíšte pri prevzatí zásielky s dopravcom protokol a kontaktujte nás.
2. Rozbaľovanie
Opatrne vyberte bicykel z krabice a odstráňte ochranný materiál. Obal odstráňte opatrne, aby ste nepoškodili bicykel alebo komponenty.
3. Montáž na riadidlá
Uvoľnite skrutky na puzdre. Odstráňte objímku a nasaďte riadidlá.
Zaskrutkujte skrutky. Zľahka utiahnite, aby ste riadidlá vyrovnali na stred.
Keď sú riadidlá vycentrované, utiahnite skrutky tak, aby boli všade rovnaké medzery.
Skrutky na drieku utiahnite pevne, ale s citom, aby ste nestiahli závity. Skontrolujte, či sú všade rovnaké medzery.
4. Montáž sedla
Maximálna dĺžka predĺženia - na každej sedlovej trubke je vyznačená maximálna dĺžka predĺženia. Nikdy neupevňujte sedlovú trubku pod túto značku. Mohlo by dôjsť k zničeniu rámu.
Sedlová trubka by mala byť v kontakte s rámovou trubkou namazaná vazelínou. Naši servisní technici ju nanášali na rám. Takže žiadne ďalšie mazanie nie je potrebné.
Zasuňte sedlo do rámu. Utiahnite objímku - smerom dopredu. Ak ide príliš ľahko, jemne dotiahnite maticu a postup zopakujte. Sedlo nesmie skĺznuť.
Väčšina výrobcov dodáva bicykle s dvoma typmi sedlových objímok. Princíp je úplne rovnaký. Na ich utiahnutie je potrebný len imbusový kľúč namiesto vašej ruky.
5. Upevnenie predného kolesa
Odstráňte zátku z brzdového strmeňa. Plastový klin si ponechajte. Bude sa vám hodiť napríklad pri preprave predného kolesa.
Nestláčajte brzdovú páku, ak je koleso demontované a nie je vložený rozperný doraz medzi brzdovými doštičkami! Hrozí riziko nevratného zovretia brzdových doštičiek používateľom.
Nasaďte predné koleso. Zdvihnite koleso za riadidlá a opatrne vložte ráfik do vidlice. Kotúč zapadne do strmeňa
Zatvorte rýchloupínač. Utiahnite ho tak, aby páka smerovala nahor a nemohla sa samovoľne otvoriť. Na utiahnutie stačí sila vašej ruky.
Je dôležité, aby upínacia páka smerovala nahor. Tým sa zníži riziko jej samovoľného otvorenia. Ak sa páka veľmi ľahko zatvára, definujte silu utiahnutím matice na druhom konci osi. Páku opäť zatvorte.
Dva najbežnejšie typy montáže kolies sú. Rýchloupínacie a pevné nápravy. Princíp je podobný. Pri pevnej náprave sa náprava posúva z jednej strany na druhú cez náboj kolesa a zaskrutkuje sa do vnútorného závitu. Páka sa potom zaistí smerom nahor (ako v prípade rýchloupínacieho kolesa).
Vľavo rýchloupínacia náprava, vpravo pevná náprava.
6. Inštalácia pedálov
Vyberte ľavý a pravý pedál. Označenie je zvyčajne na závite L/R. Ľavý pedál má tiež obrátený závit.
Závity pedálov musia byť natreté vazelínou. Naši servisní technici naniesli vazelínu na vnútorný závit kľuky. Nie je teda potrebné žiadne ďalšie mazanie.
Zľahka naskrutkujte pedál rukou. Potom stačí utiahnuť bočným kľúčom č. 15 alebo imbusovým kľúčom č. 8 z vnútornej strany závitu.
Keď sa kotúč po nasadení kolesa obrusuje o brzdové doštičky
Uvoľnite dve skrutky strmeňa tak, aby sa strmeň ľahko pohyboval.
Stlačte brzdovú páku. Brzdu neuvoľňujte.
Tŕň je na disku vyrovnaný. Brzdu držte zapnutú.
Utiahnite skrutky strmeňa a uvoľnite brzdu. Kotúč by už nemal drhnúť o brzdové doštičky. Roztočte koleso. Ak koleso stále škrípe, zopakujte postup.
Záručná kontrola
Do dvoch mesiacov od kúpy bicykla môžete získať bezplatnú záručnú prehliadku. V ideálnom prípade by sa mala vykonať po 100 km, ale určite nie neskôr ako po 150 km. Dovtedy riskujete trvalé poškodenie komponentov. Bicykel môžete priniesť bez objednania, ale záručnú prehliadku nie je možné vykonať na mieste.
Prajeme vám veľa šťastných kilometrov a veľa skvelých zážitkov s novým bicyklom!